Numera uppsalabo för er som inte vet

sorry att jag inte har uppdaterat min blogg på år och dar känns det som. Har saknat det, har velat delge er av mina upplevelser denna vecka. Men utan internet i lägenheten har det varit rätt svårt. Men nu har vi äntligen fått in det i lägenheten! Fan vad skönt det är! :)

Nu ska jag försöka delge er av vad som har hänt här hemma:

Fredag 17/8: Shopping i massor! Jag och Mange brände över 12000:- på en dag! Men vi var på ikea, sen köpte vi en tv och storhandlade! Så vi fick en jäkla massa för 12000! så vi var nöjda.
Mamma och Pappa åkte hem, jag insåg att jag ska nog stanna här. Blandade känslor.

Lördag 18/8: Jag och Mange tog cykeln för första gången och letade oss en väg in till stan. Gick bra. Har ca 10-15 minuter på cykel in till centrum, mkt bra läge! Men vi såg ut som turister där vi cyklade omkring med kartan för att hitta. Blev lite kompletteringar på stan till lägenheten. Sen på kvällen letade sig Ante och Sus till oss för lite filmkväll :)

Söndag 19/8: Stan igen, nu hittade vi iaf direkt, inte så mkt shopping denna dag, men vi cyklade till Manges skola för att se hur han tar sig dit och sen på kvällen letade vi oss till Ante och co, ännu en gång så såg vi ut som turister! Cyklade även förbi min skola, ser ut som värsta gamla herrgården, jätte stort och jätte snyggt. jag är impad!

Måndag 20/8: Mange och Ante börjar skolan och jag och sus börjar vår vecka på stan. 6 timmar spenderade vi på stan först + cykling till och från stan. Sen blev det middag på stan igen för mig och Sus, sen dator hemma hos Ante och sen möta upp våra fulla pojkvänner på stan där mitt i natten. Detta var bara början på fotömmandet! :P

Tisdag 21/8: Ikea igen, shoppade för mkt för det blev jobbigt att få med sig alla saker hem på cykeln sen :P Väntade sedan på att Mange skulle komma hem kring sex tiden men blev inte förrän nio. Börjde fundera på om jag vill vara här en vecka utan att ha nåt att göra, bara vara ensam. Funderade på att sticka hem en vecka. Men blev tillslut så att jag stannade. Veckan blev bättre och Mange var mer hemma.

Onsdag 22/8: Stan igen, mer spenderande av pengar :P Tv-boxen anlände, äntligen kunde vi se på TV! :)

Torsdag 23/8: Jag och sus skulle göra ett försök till att fara och simma, men blev inget av ( inte resten av veckan heller:p) Blev Gränby (tror det var idag eller så en annan dag :P) Shoppade ännu mer och sus spårade hur mkt kläder hon hittade! Men var definitivt det största Veromoda jag sett! :O
På kvällen hade Mange klassfest, for vid fyra så jag hade en lugn tvkväll.

Fredag 24/8: Ikea igen! Gud vad vi spenderar pengar! :P Sen på kvällen for jag till Ante och Sus för att betala lite hyra och sådär, men gick inte riktigt bra heller :P

Lördag 25/8: Jag och Sus upptäckte gamla delen av uppsala, domkyrkan och självaste universitetet som jag ska till nästa måndag. Shit värsta museet typ, och där ska jag oxå gå skola?!? helt sjukt, men lite mäktigt ändå!
Blev tacos och alkohol hemma hos oss oxå med Sus och Ante. Tv-spelande och mkt skratt och shots togs. En bra kväll! :)

Söndag 26/8: Ännu en gång Ikea, men även på jysk och plantagen, köpte mer blommor till lägenheten och gardiner! Lite mer mysigare i lägenheten är det nu :)

Måndag 27/8: Ja nu sitter jag här med mitt efterlängtade internet! Ska möta sus nere på stan vid två tiden, leta lite saker på stan och så. 

Ska lägga upp nå bilder sen om denna dator vill acceptera min kamera, så får ni se hur lägenheten ser ut!

Sen kommer ju Veronika hit imorron :) blir najs och på Torsdag börjar jag skolan! ska faktiskt bli riktigt kul!
 

Kommentarer
Postat av: sara

JAG VILL SE BILDER NUUUUUU!!!
Verkar ju ha haft en riktigt bra första vecka sötnos! Lycka till nu när du ska börja skolan du också! Kram!

2007-08-27 @ 21:10:35

Kommentera gärna här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0