2008

Jaha då var 2008 snart slut. Jisses vad snabbt året gick.
Tänkte försöka summera lite vad som hänt:

Januari: Hoppade på en helt ny kurs, Företagsekonomi på ekonomikum och hoppades på det bästa.
Träffade Emma där som jag höll ihop med under hela våren. Fek A passade som handen i handsken visade det sig och jag blev fast verkade det som.

Februari: Besök av några fina norrlänningar som lyste upp våren lite, Sanna och Petter åkte ner :) Började träna med Emma!

Mars: tentor, omtentor (kan ha varit i februari oxå) Jag hade inte riktigt kommit in i hela plugg livsstilen. Men det löste sig mycket bra till sist och jag lärde mig ;) Åkte hem till Skellefteå för påskfirande! Skönt att ladda batterierna hemma med alla ens vänner som jag saknade tok mycket!

April: Gjorde en radikal förändring med mitt hår och klippte av halva håret och fick en snygg page!
April var varm och skön, låg och solade osv.






Hade besök av typ hela skellefteå då vi firade Valborgs! Och jäklar vilken valborgs det är här! Det går inte att jämföra med hur det är i Skell. Sanna, Petter, Emelie, Oli, Veronica, Stina, Arvid var här. De som saknades var Sara, Berka och Susidus som befann sig på varmare breddgrader!


Maj: Plugg, plugg och träning prydde denna vårmånad. Letade även febrilt efter en ny lägenhet då vi skulle bli kickade från vår 3:a i Juli. Hittade en ny lägenhet, skrev på papprerna och det kändes grymt skönt!
Förlorade min kusin till cancern, R.I.P.

Juni: Början av Juni, Hett, hett och hett. 28 grader varmt i skuggan i över en vecka. Blanda det med tentaplugg, och flyttstädning så kan de bli lite väl mycket. Men snygg bränna fick jag och det var typ den enda under resten av sommaren.

Mitten av Juni, började jobba i Skellefteå, Hemtjänsten på MoröBacke. Där var jag kvar till början av Augusti.
Betalade 5 hyror och blev helt pank. gick typ 21 tusen på nån dag. Det sög!
Men ny lägenhet måste man ha, och nu har vi det!





Stadsfesten var grymt kul, Martin var på besök i Skell och jag fick vara med mina vänner varje dag!


Juli: Jobbade typ 3 helger av 4 på HT, det sög. Värmen lyste med sin frånvaro men det kändes ändå skönt att vara i Skell för jag har alla mina vänner där och jag kände mig inte lika ensam längre. Mina vänner är grymma!

Fick klippa håret ännu kortare igen, gillades starkt!

Augusti: Avskedsfest igen, grym fest med grymt folk som man tyvärr träffar alldeles för sällan!




Dessa två babes som stannade kvar i Skellefteå..

Åkte ner till Uppsala igen och till nya lägenheten som jag ännu inte sett. Jag trivdes direkt jag såg den, mycket fräschare och mysigare än den förra.





Det bästa med det hela var att min bästa vän Emelie flyttade ner till Uppsala! =)
Sen att Sus oxå flyttade ner var grymt bra! Ni är toppen tjejer och har verkligen gjort hela min höst!!


I början av Augusti (slutet av Juli) blev min och Manges familj lite större då Sota kom in i familjen! Sötaste katten i världen ;)



September: Skolan började om, nu Företagsekonomi B, pluggandet drog igång direkt och det var typ det jag gjorde förutom att festa varje helg ;) Började lära känna Claudia, finnen som är som vi norrlänningar. ;)
Vi fick besök av Stina och Arvid som kom tillbaka från England!


Oktober: under Oktober kom Veronica och Tobbe ner och vi hade en grymt rolig helg med festande osv!




Helgen efter det åkte mina syskon ner för shopping och mys! Självklart var det massa plugg under denna månad oxå.



Novermber: Vi vet inte riktigt vad som hände med november. Jag och Emelie har haft många diskussioner om det. Vi vet inte vad som hände riktigt i november.
Men jag tror jag ägnade grymt mkt tid till våra 11 minuters tentor!
Sen började Claudia festa med oss tror jag i slutet av november, grymt rolig tjej!
Och just ja klippte mitt hår ännu en gång, och nu jäklar blev det kort!





December: skriva PM, skriva PM! Julklappsinhandling.
Bilresa till Skellefteå, Juldagen - grymt rolig kväll! Kul att träffa alla som kommer hem igen! Bilresa ner igen och imorgon blir det nyårs!

Bästa med 2008:
Jag och Mange löste alla våra problem, vi pratar mer med varandra och vi är starkare tillsammans nu!
Emelie och Sus flyttade till Uppsala!
Sota kom in i våra liv!
Jag kom på vad jag vill plugga!
Skaffade mig nya vänner!
Livet i Uppsala, Skellefteå är helt okej, men går inte upp mot Uppsala stad.

Sämsta med 2008:
Ensam vår..
Min kusin gick bort.
Kompisarna kvar uppe i Skell! Saknar er varje dag!
Alla dyra hyror (BLÄ!!) Vill jag aldrig göra om!


Du är det bästa i mitt liv, det ska du veta!

Kommentarer
Postat av: sara

Haha, det var ju snällt av dig att bara ta fina bilder :)



Utmärkt årssummering gumman - jag är så glad för din å manges skull!! Puss!

2008-12-30 @ 22:23:41

Kommentera gärna här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0