Snökaoset

Shit vad det har snöat här idag, det snöar fortfarande och det är typ kaos.
Dessa söderlänningar lär sig inte att ha vinterdäck typ.
De kan inte hålla vägarna plogade. (De har för många mesiga plogmaskiner, klart det inte går då)

Idag när jag skulle till skolan halv ett tänkte jag, det är nog bäst att ta bussen så jag ens tar mig fram
det blåste och man var dränkt av snö efter 1 minut ute i snön och sikten var jätte dålig.
Hoppade på bussen och fick åka en hållplats innan bussen körde fast. Kul!
Bara hoppa av, byta buss, gå lite längre i snön, var dränkt efter 5 minuter gång till skolan.
mindre kul.



Dålig sikt alltså. (fast var ännu värre när jag skulle med bussen)

Sen ska jag ta mig hem, snöar fortfarande, inte lika hemsk snö däremot med ändå.
Stod och väntade på bussen, det kom ingen buss, inte nästa efter det heller, och inte de
nästa 6 som jag väntade på. Efter det hade det typ gått 25 minuter så gav jag upp och
gick in för att värma mig, jag höll på att frysa ihjäl då mina skor läckt in vatten och mina tår
var iskalla. Men tillslut kom iaf nån buss jag kunde hoppa på, typ 40 minuter senare.

Lär er att det snöar här oxå, vara lite förberedda skadar ju inte?
Så här hemskt hade det aldrig varit i norrland, där vet man iaf vad snö innebär.




Kommentarer
Postat av: sara

Alltså vilken kul bild den på bussen ! HAHA!

2008-11-24 @ 21:10:42
URL: http://silverpingla.blogg.se/
Postat av: Mamma

Nä, så hemskt skulle det aldrig bli här hemma. Här finns iaf utrustning för att klara lite snö... OCH norrlänningarna har satt på vinterdäck för längesedan. Men det var inte roligt att köra till jobbet i morse. Värsta snöfallet, gick inte att ha på helljuset för då såg man ingenting! / Kram

2008-11-26 @ 11:31:55

Kommentera gärna här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0