Ibland når man en punkt

Och nu har jag nått min punkt för att orka plugga just nu.
Denna punkt nåddes egentligen i söndagsmorse. Efter att vi hade kämpat med projektarbetet en hel vecka och nästan slitit håret av oss för att inget funkade så när vi äntligen blev klara var det som om luften gick ur oss.
Motivationen att plugga ligger just nu på noll (ännu mindre än noll)
Och jag har inte pluggat mkt de senaste två dagarna när jag egentligen borde suttit dag in och natt ut.

Men när det mentala säger nej så funkar det liksom inte.
Jag ska försöka sitta imorron men jag tror inte jag hinner lära mig det jag borde lära mig.

Så planen är nog nu att gå på tentan, se hur det går. Troligtvis leder det till ett U (läs IG).
Men det gör inget, nästa tentatillfälle kan ju istället då leda till ett VG för då har jag 23 extra dagar på mig att lära mig det jag behöver lära mig. Fast man har ju annat att plugga samtidigt så kan man ju sitta en timme om dan och programmera och pilla lite på datorn så lär man sig nåt.

MEn dock så tycker ju jag själv att jag ska klara tentorna på första försöket. Jag brukar ju göra det.
MEn som sagt, det är inte hela världen.

Njuter av värmen gör jag iaf. 22 grader var det ute i skuggan idag. Och då var det ändå ett tjockt vitt lager med moln på himlen. Men varmt och skönt var det!

 
Det växer blommor på marken och träden grönskar här utanför!



Kissekatterna njuter av solen oxå!


Kommentarer

Kommentera gärna här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0