Kycklinggratäng med västerbottensost

Idag är det en fixa dag för mig, har hämtat cykeln som var nere på stan. Har tvättat, städat lite och bakat samt lagat en otroligt god middag!
Kycklinggratäng med västerbottensost!



Recept för de som vill testa ;)

Ugn på 200 grader

½ paket spaghetti alternativt 1 paket bandspaghetti
1 grillad kyckling (eller stek kyckling själv)
2 paprikor
2 dl riven västerbottensost (går bra med vilken ost som helst)

Sås:
3 msk smör
1 tsk curry
3 msk mjöl
2 dl grädde
2 dl mjölk
1 buljongtärning - höns
3½ dl vatten
1 tsk paprikapulver
salt och peppar

1. Koka pastan och häll den sedan i en ungsform
2. Stek kycklingen om du inte har en grillad kyckling.
3. Smält smör och bryna med curry tillsätt med mjöl och rör om.
4. I med övriga ingredienser och låt sjuda i 5 min.
5. Ner med kycklingen i såsen.
6. Häll såsen över pastan i formen och täck med ost.
7. In i ugnen i ca 20-25 min, tills den fått fin färg.



Kommentarer
Postat av: Emelie

Gud vad gott det där såg ut!=)Jag har en påse västerbottensost i frysen som jag inte riktgit vet vad jag ska göra av;) Så vi får ta och göra den någon dag!=) Kram

2009-08-15 @ 21:31:38

Kommentera gärna här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0