Att våga eller inte våga?

Jag säger alltid våga! Vad säger din magkänsla dig?
Magkänslan är den man alltid ska lita på, det är den som alltid avgör alla val du gör. Så varför inte lita på den mer?

Jag litar mycket på min magkänsla i mycket. Vad känns rätt? Inte om jag kan eller vågar. Utan vad som känns kul och intressant. Våga ta steget ut liksom.
Det gör inget om det blir fel. Blir det fel är det bara att byta, eller göra nåt annat istället.
Då har man iaf provat. Och det säger mycket. Varje erfarenhet man ger sig in på gör en starkare tycker jag!

Innan jag flyttade till Uppsala så var jag säker på att jag ville bli lärare. Närmare bestämt mattelärare.
Men när jag gått ett tag på utbildningen sa magkänslan nej. Det här är inte rätt.
Så jag hoppade av. Ensam i Uppsala utan mina vänner eller min familj. Tacka för Mange säger jag!

Sen hoppade jag på Företagsekonomi A, och sen B kursen. Träffade en vän för livet där och har lärt mig massor!
Nu läser jag Data och Systemvetenskap A och funderar nu på om jag kanske ska hoppa på linjen faktiskt.

Så nu kan det bli så att helt plötsligt blir det en data tjej av Emma. Tänka sig vart denna magkänsla kan leda en.

Så min tanke för tillfället kan bli så att jag tar en dubbel kandidatexamen. En i företagsekonomi och en i data och systemvetenskap. Vad tror ni?

Kan det bli rätt? Jag tror det!






Kommentarer

Kommentera gärna här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0