Veckoslut

Förlåt att jag har varit en kass bloggare denna vecka men när det enda man har i huvudet är P L U G G inför tentan som kommer på torsdag.
Det är mycket att hålla reda på inom datorer och för tillfället känner jag mig lite förvirrad gällande algoritmer, databaser, artificiell intelligens, operativsystem osv. Det är mycket att hålla isär och se samband och veta hur allt är uppbyggt.
Men förhoppningsvis faller allt på plats i början av nästa vecka så jag kan det som rinnande vatten på torsdag!

Nog pratat om allt vad skola heter...

Eller förresten, jag har ju varit den enda av mina vänner som inte har fått mitt kårleg vilket är mycket konstigt då jag var den som betalade räkningen först för att få kortet. Men ändå så har jag inte fått hem det.
Manges har kommit oxå, och vi bor ju på samma adress, så då borde ju mitt komma hit oxå tycker man.
Men tydligen inte.

För er som inte vet det så måste man betala en kåravgift plus en nationsavgift för att få gå på nationerna men inte bara det utan man måste vara med i någon nation för att få gå på uppsala universitet och för att få lämna in de skrivna tentorna (och då få betyg i kursen man läser) måste man legitimera sig med kårleget.
Så utan kårleg = inget betyg = ingen pengar.

Så var till kåren igår men de tar inte hand om det längre så gick då idag till norrlands nation för att försöka lösa problemet.
Tydligen så hade jag inte fått nåt kort eftersom jag inte hade nån adress. W H A T?!

Hon sa att jag har nog inte uppdaterat på studentportalen (skolans sida för att vi ska kunna kolla våra studier) och min adress där. Men det visste jag att jag hade gjort. Min nuvarande adress står där men tydligen så fanns jag inte med på någon adress (eller så har de inte kollat sen jag flyttade, mer troligt) Så tydligen var jag hemlös?

Iaf så är det fixat nu, jag fick ett kvitto som gäller på tentan tills jag får mitt kort som nu är beställt.
Jag hade tydligen oxå ett kort från förra året där, fast jag hade ju mitt kårleg, men tydligen så fick jag två. hmf?



Förra terminens kårleg, det här är de kortet jag hämtade upp idag (som varit på norrlands sen september?)

Kommentarer

Kommentera gärna här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0