Söndagens hemresa

Igår skulle jag då som sagt resa hem.
Trött som fan och sliten efter lördagens bestyr så ville jag bara åka med 16.20 planet och komma hem till lägenheten i Uppsala kring sex, halv sju tiden och ta det riktigt lugnt.

Trodde jag ja...

Väl på flygplatsen kring halv fyra står det "ny info kommer klockan 16.00".
Jaha tänker jag, nu är det väl förseningar.
Sedan står det "försenat till 17.20".
Åhh tänker jag, men en timme kan jag väl härda ut, tar en aftonbladet och sätter mig ner.

Sen kommer Sanna, Petter och Marcus till flygplatsen.
Då kommer de med beskedet. "Flyget är inställt!"
Jaha, vad händer nu. Jag och Marcus är nu rätt irriterade.

"Ni blir skickade med buss till Luleå (tar 2 timmar med buss) och får ta ett flyg där 20.50"
Men helvete, kul, jag är så jäkla trött och grinig, men väljer ändå att åka till Luleå istället för att åka på måndagsmorgon. Vill bara hem till Mange.

Så jag och Marcus sätter oss på bussen till Luleå, halvsover halva resan till Luleå.
Väl på Kallax (lule flygplats) så ska vi checka in. Ska bara vara att sätta in kortet så ska man kunna checka in.
Stoppar in Visat i automaten. "Kan inte hitta din beställning, var vänlig kontakta personalen".
Vad i h*vete!!
Ringer till Mange, får bokningsreferensen och provar med det. Då får jag checka in. Vilken lättnad.
Kunde de inte kläckt ur sig det på Skeå flygplats?

Fick iaf en check på 100 kr till mat så vi begav oss till restaurangen på Kallax och fick oss lite mat i magen.
Jag var sjukt hungrig så det satt fint med en kycklingbaguette macka och en kladdkaka till efterrätt!

Sen ser jag på tavlan. Flyget 20.50 är försenat. Tusan, men bara till 21.00 så blev ändå en lättnad.
Efter att vi satt oss på planet så säger kapten "vi är klara för avfärd men luftfartsverket är underbemannat så bagaget är inte packat än, det blir minst en kvart till förseningar."
Det blev en halvtimme.

Men tillslut så landade vi på arlanda 22.30. Men jag var ändå inte lugn, tänkte nu kommer säkert mitt bagage vara borta, jag kommer missa 22.57 tåget och aldrig ta mig hem.
Men som tur var så var bagaget mkt snabbt och jag hann med tåget oxå.

Sen var Mange gullig nog att komma och möta mig på tågstationen. Mkt uppskattat.
Så 23.40 steg jag in i lägenheten. Helt och totalt slutkörd.
Men hemma dock!


Läs vad norran skrev.

Kommentarer

Kommentera gärna här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0