Tentaplugg

Folk i min klass börjar få panik över tentan som nalkas på tisdag men jag känner mig riktigt lugn.
Vi behöver typ ha 26 rätt av 64 eller liknande. Vilket liksom inte ens är hälften.
Man kan ju typ bara ordbajsa på några frågor och klara den.
Så pluggar man bara lite så man har koll på vad det handlar om så är det ju inga problem.

Men så här gör jag alltid.
Börjar tentaplugga 3 dagar före tentan typ.
Men pluggar bara 2 timmar den dagen. SEn är jag spyless och struntar i det.
Har lite ångest på tentadagen men när jag sitter i tentasalen tar jag det väldigt lugnt,
sitter och tittar runt på folket, dagdrömmer och käkar lite choklad!
Sitter max 2½ timme och klarar tentan galant.

Det var ett bra tag sen jag kuggade en tenta. Tror mycket handlar om att välja ut vad som är relevant, vilket jag tror man lär sig bättre och bättre ju längre man läser.
Så hoppas det går vägen denna gång oxå. Men är ju rätt intressant och mycket vet man sen tidigare så det ska nog gå vägen!

Kommentarer

Kommentera gärna här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0