Snöstorm igår...

Igår morse hann jag med ett träningspass före skolan!
Körde en timme mage på gymmet! Kan lova att det känns idag!
Varje gång jag skrattar eller hostar känns det som jag ska slita sönder
magen, men skönt på ett sätt ändå! :)

Sen satt jag på skolan och hörde att det skulle bli snöstorm.
Tittade ut vid lunchtid, då föll snön jättesakta och jag tänkte
att nu överdriver de igen!

Men fan vid 5 tiden när jag skulle cykla hem så hade det ändå
hunnit komma rätt mkt snö! Men det var så jäkla varmt ute
att det var så halt att gå på snön och snön piskade en verkligen
i ansiktet när man skulle cykla hem! Att cykla i sån här snö är
ett rätt stort projekt! Ingen höjdare, men det funkar ju! Det som
var värst var ju att snön piskade en i ansiktet!

Men man märker ju att man är i södra delen av landet. Plogbilarna
är absolut inte ute lika snabbt som hemma i norr! Ingen vet riktigt
hur de ska köra så de kryper fram i 10km/h och 3 bussar fastnar i samma
backe! (på rad!!) så de tog upp hela vägen! En försöker backa, men backar
över en "här-går-man" skylt och tar upp vägen ännu mer.
Har de tänkt på att köra runt kanske och undvika den backen när det ändå inte finns nån hållplats där???

Idag är det lika mkt snö bara det att det är så jäkla mycket
slask ute eftersom det är för varmt i luften!
HATAR SLASK!!

Kommentarer

Kommentera gärna här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0