Vem är jag?

Eftersom jag startar om min blogg på nytt.
Och faktiskt med mål att starta ett nytt liv, eller förbättra det jag behöver med mig själv tänkte jag berätta lite för er vem jag är.

Vem är Emma?



Emma heter då jag, född i Skellefteå kommun, uppvuxen i samhället Skelleftehamn. Eller knarkarhamn som det sägs i folkmun. Där i gangsterhooden är jag uppvuxen. Har inte många vänner kvar från uppväxten. Bara bästa vän Emelie har jag kvar. Resten har jag tappat på vägen mot vuxenlivet. 23 år har jag hunnit fylla, blir 24 år i Augusti. (Jisses, bara ett år kvar till 25! Börjar ju bli gammal!)

Är numera Uppsalabo sedan 3 ½ år tillbaka. Har hunnit bli en riktig datanörd kan man väl säga. Studerar till att bli systemvetare och sitter därför många timmar framför datorn. Det är dock inte programmering som är min passion, vad som är det inom data är ännu lite oklart. Många timmar spenderas framför Facebook, det tar över mitt liv, och nu har jag nyss skaffat mig en android telefon så nu finns facebook alltid med mig... På gott och ont. IT och Data kommer prägla mitt liv i framtiden och så också denna blogg.

I mitt liv cirkulerar ett gäng underbara vänner, EmelieClaudiaVeronicaEmelieSusSaraAnteMatteRilleTobbeJoannaEmelieSanna och min stora kärlek i livet Mange som jag är förlovad med sen 1 ½ år tillbaka. Träffade Mange rätt ung, skulle fylla 18 och vi har hållit ihop sedan dess, i motgång som i framgång. Men kärleken i mitt liv är han! Mina vänner fyller min tillvaro och jag värdesätter dom till 1000 och vet inte vad jag skulle ta mig till utan dom!

Så vad sysslar jag med på fritiden? Ja när jag inte knäcker kod och läser om intefaces, usability och labbar så bokstavligt bor jag på gymmet! Stoort intresse och nu jäklar gäller beach 2011! Helgerna spenderar jag gärna med mina vänner och njuter av studentlivet, vilket är toppen här i Uppsala!

Katter har jag också, Sota och Twillie, dom har hängt med här i lite mer än 2 år och de är som mina barn!


Har två stycken tatueringar. Den ena står för mitt stjärntecken Lejonet! Tur som fan nu när de tänker byta stjärntecken att jag fortfarande står som lejon! Min andra tatuering är lite mer personlig och står för min familj. Jag älskar min familj, min mamma, min pappa, min lillebror Tobias och min lillasyster Hanna som jag står väldigt nära!



Hur är jag som person då? Ja jag skulle säga att jag är oftast jävligt positiv, men har mina dalar ibland då jag blir riktigt låg. Envis som en oxe är jag, fråga mina närmaste. Principfast, glad, framåt, trevlig, rolig, omtänksam och vill vara alla till lags. Vilket jag har insett att det inte alltid funkar. Måste bli bättre på att lyssna på vad jag vill. Det är mitt liv och jag kan inte vara alla andra till lags!

Så det är jag, tror jag fått med det mesta. Vem är du då som läser detta?


Data nörden!


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag läser ju såklart! Kul att du är i gång igen :) xoxo

2011-02-01 @ 08:06:37

Kommentera gärna här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0